GLAD PÅSK! :)

 Hej allihopa!Ligger nu i min säng och njuter av dagen som varit.
Gästerna har precis dragit men gick faktiskt upp till rummet lite före allagått, kusinerna sov endå ^^
Dagen började med att jag fick panik russa upp och byta om till den fula gammla kläningen som ska föreställa en slagspåsklaklädsel.
Jag drog på mig smink, allt för att likna en påskakakärring ( ja varför inte se på mammas facebook, hon lyssnar tydligen inte till mina halv lama protester ) Hursomhelst, väl hos mormor åt vi påsk frukost med resten av mammas systrar m familj. Maten var god. Sedan hörni! Ja där blev det till att läsaledtrådar och springa runt i huset för att leta upp det stora påskägget! Jag kan stolt säga att syrran hittade den^^ Det stora påskägget räkte tydligen inte till oss 5 kusiner så det blev ut till att leta.
Haren hade pluppat ut massafärgglada påskägg, hängt traktorer i granarna + lite annat smått och gått. Vi delade upp allt godis och det blev till 5 stora godispåsar! Föresten, fickörhängen och påskhare av moster (L) hehehe och igår fick jag en rökt skinka avgrannne som påskägg, snällt, den var värkligen jätte god ;) fick även litechocklad av mamma (L)

Föresten,hoppade i hagen för första gången idag :D haha, dte gick inte alls bra. Uppvärmningen gick la bra, travhoppade äversmå stockar. vi hade bara stält upp ett litet hinder på en rak sträcka :) Jaghade redan räknat ut att Trollan skulle slå upp huvudet och dra mot hindret menguud så slarvigt det kändes X) lyckades iaf med några bra språng. Sen tog jag Verona, hon är konstig den hästen asså. Hoppade dock inte mycket med henne. Tog några travsprång, hon är sä svårhoppad enligt mig :)

Nu på kvällen komhela släckten. Knytt kallas vart det, så det var propp fullt med mat! Gott vardet också. Efter maten drog vi kusiner till badtunnan och hoppade i. Tog ibadsalt så det luktade gott och det blev massa skum :) Efter det såg vi på filmoch blabla, nu sitter jag iaf här och är jätte trött!En lyckad dag helt enkelt (L)  


dessa fick jag i dag :)


EN liiten del av maten!

Ni ska bara veta hur lång tid det här inlägget har tagit för mig^^ När jag tillslut var klar med hela texten slutade internet att fungera så fick springa ner. Hade sparat texten på dokument så att jag skulle slippa att skriva om allt. Nä då har å,ä och ö byts ut till konstiga saker så då får jag rätta det. Så nu efter snart en timma (?) ska jag ladda upp texten och äntligen få sova! :)

/ L i n a


Kommentarer

Postat av: R

Låter som en lyckad påsk ;)

2011-04-24 @ 10:57:44

Postat av: L

Abbsolut!

2011-04-24 @ 12:06:02

Postat av: AGCH

Glad påsk!

2011-04-24 @ 16:27:56

Postat av: L

DSM!

2011-04-24 @ 16:37:05


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0