ångesten, paniken och nyfikenheten kommer sakta smygandes

Ja, mest är det ångest och paniken som sköljer över mig när jag tänker på det. Men vissa dagar så kan det kännas som om det är det lättaste i världen att göra. Att man ska komma dit, vara glad, framåt och prata mycket. Men så kommer dom dagarna man bara vill tillbaka till det gamla. Ha sina kompisar att prata med. Och vad är det nu jag pratar om? Jo skolan såklart. Ska ju (som alla vid detta laget redan vet) börja ettan helt själv, utan en enda nära kompis. Det finns en person som jag kan prata med. Men inte som jag helst vill umgås med. Känns som om jag inte kommer hitta någon "sann" vän. Utan bara massa falska leenden och skratt. Ingen att dela allt med, ingen att prata och skratta med. Ingen att få skrattatacker med. Det känns helt enkelt hopplöst.
Varför måste man skiljas från dom man älskar och litar på allra mest? Från dom man kan dela allt med, skratta med. Tillochmed få världens bästa och störsa skrattatacker med. Från dom man litar på.
Det ska bli spänande och se hur leketionerna kommer bli. Hur klassen kommer se ut. Jag har redan en bild om hur den ser ut. Men jag har ingen aning om hur ansiktena i den ser ut. Men det får man se sen. 
Man är allt nyfiken på hur det kommer gå, hur man kommer trivas. Hur man kommer att hitta till klassrummen. Hur schemat kommer se ut. Och hur man ska kunna veta vilken buss man ska ta. Fast det vet man redan lite, men inte helt. 
Jag är då lite rädd/nyfiken på hur jag kommer må. Som en del vet så har jag haft mina problem på morgonen. Och allt detta började i 8:an. Det var rena mardrömmen. Men i slutet av 8:an och i hela 9:an var allt, nästan bra. I 9:an var allt bra. Men nu? När allt är nytt och jag kommer vara hur nervös om helst. Oj, då vet jag inte hur jag kommer reagera. Om det som var i 8:an kommer tillbaka, eller inte. Men jag ville helst inte tänke på dom sakerna, för om man gör det. Ja då är det klart att man inte vill till skolan. Man får tänka på allt positivt. Det som många brukar ha som positivt med att börja skolan är att man får träffa sina kompisar igen. Men nu får man komma på nya positiva saker. Som att man kommer att få lära känna fler personer, få sminka sig och göra sig fin nästan varje dag (hahaha en bra sak med skolan är att man får sminka sig^^) Det är bra med miljöombyten ibland. Jag kommer verkligen se fram imot att få praoa oftare. Jag har kollat lite på dom tidigare ettornas scheman och två;ornas och det verkar som om man får praoa ibland två gånger i veckan. Skönt. Hoppas det blir mycket sådant. 

Oj, detta inlägget blev ett långt, inehållsrikt och tankspritt inlägg. Hmmm. Anntar att jag ville få detta ut mig helt enkelt. 

Bye bye///R<3 

Kommentarer

Postat av: L

Du vet att du har oss när du vill prata:)<33

2011-08-05 @ 11:54:37

Postat av: R

Aww, tack!:)<33

2011-08-05 @ 12:39:27


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0