Första dagen...

Ja, jag sitter nu här hemma i den trygga soffan och kl är 13:05. Jag börjar allt från igår när jag gick och la mig.

Jag hade fixat håret, lagt fram kläderna och lagt ner allt jag skulle ha i väskan. Och så gick jag och la mig kl typ kvart över 10. Och jag ligger och tankarna snurrar runt och stör mig. Och jag får en sånn panik och ångest över att inte ha E&L där att jag börjar stor gråta (löjligt jag vet) men jag kunde inte hejda mig. Jag ville bara att allt skulle vara som förut. Ja ny skola är la lite spännande och roligt. Men jag vill inte byta kompisar för det. Så jag låg och grät en bra stund (Tack och lova för att min kära och älskade storasyster var där och höll om mig) Älskar dig♥
Sen så vaknade jag och det var hyfsat ljust ute. Då gick en tanke att alarmet inte hade gått igång. Men när jag kollade var kl 05:27. Alltså bara tre minuter kvar. Och ja då fick jag lite panik också. Men inte så mycket. Jag och storasyster gick upp, åt frukost och kollade på tv. Sen sminkade jag mig klädde på mig. Och sen var det tjugo minuter kvar innan vi skulle ta mopparna bort till vägen. Bussen kom typ 15-20 minuter över 7. Och massa hökrumselever var där. (Smått pinsamt) Sen går typ alla dom av men jag sitter kvar tills nästa stopp. Och sen följer min sotrasyster mig in och står jämte mig vid aulan. Jag går in (efter att ha stått och väntata i typ 5-10 minuter) Och tänker, vart ska jag sitta? Och då ser jag två stiliga killar som har orange/rött hår. Ganska så långa var dom. Så jag sätter mig jämte dom och små pratar lite. Och ja dessa stiliga killar var då E&P ;) Dom skulle gå samhäll. Sen när det i aulan var klart och jag blivit uppropad går vi alla i linjen till ett klassrum (någonstans i skolan)^^ oh då ser jag Johanna och jag sätter mig jämte henne. (Hon såg lättad ut av att se mig) Och vi lyssnar, sen får vi våra datorer och instalerar dom tillsammans med en annan klass. Sen så visas vi runt. Jag och Johanna gick med en tjej och en kille från trean. (Lite pinit att bara det var vi fyra) men han killen var riktigt rolig. Så det gick bra ;) Han skötte snacket liksom. Sen såg vi på en dokumentär (som man kan se idag i typ ettan kl nio) (fyi liksom) Sen får vi skåp och sen får man äta i matsalen eller sluta. Så ja, jag slutar. Och då är kl 11:45 eller nåt. Och så möter jag min syster och kille på stan och dom följer mig till bussen. Jga få då nycklen till låstet som våra moppar är fast i.
Jag kommer till moppen låser upp och sen låser jag hennes moppe igen. Men då kommer jag på att jag inte kan få loss min hjälm utan hennes moppenyckel. -_- Så jag få ringa mamma och be henne komma och hämta mig. Så får jag ta den när min storasyster kommer hem från stan, typ kl 4.

Men ja, det var i stort sätt min dag. Inte helt dum. Tack och lov för Johanna ;) Detta kommer nog bli tre roliga år med henne. ;)

Imorgon börjar jag kl 10:10, lite gött ;)

Så, detta blev ett ganska så långt inlägg. Men men, har man mycket man vill säga så ;) Nu är det bara att vänta på L;S inlägg om hennes dag;) Det ser jag fram emot. :)
Bye bye///R<3

Kommentarer

Postat av: Lovisa.W

Det låter som om du har haft en bra dag iaf! :D

KRam <3

2011-08-18 @ 17:49:35
URL: http://lollowiksten.blogg.se/

Postat av: L

Håå, om endå jag också hade sett framimot dessa tre åren :( Vad ska jag göra..

Är iaf jätte glad för din skull och önskar djupt att vi hade gått på samma skola :) :'( (L) (Y)

2011-08-18 @ 18:31:23

Postat av: R

Lollo: ja det har la vart bra, men inte kanon.



L: Jag önskar tilltunsen att vi gått i samma skola! Känns inte rätt att vara isär. Och nej, jag kommer inte ha tre roliga år utan dig och Elin. Det känns inte rätt helt enkelt. Känns att nått är fel. (Och dte är att ni inte är med mig)

2011-08-18 @ 18:48:14


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0