"Lyckad bakning"



Den här kakan på bilden har förstört min lördags kväll kan jag säga!
Först och främst börjar jag baka på fel recept. Jag tyckte att det var lite konstigt med endast 2 msk med strösocker. Dessutom att det skulle vara glasyr till :S Jag kom efter en lång stund på att det jag stod och bakade var Chockladkaka och inte kladdkaka. Kakan blev väldigt platt dessutom eftersom jag var tvungen att ta ut den och lyfta ner den lite i ugnen.
Sedan när jag gjorde glasyren hälde jag i 250 g strösocker i stället för florsocker! Så det var bara att göra om den.. Ja och sedan stälde jag bunken med glasyr i kyllen på ett ställe där man bara kan förutspå vad som skulle hända. Jag öppnar kyllen och hela bunken välter. Så det är bara att börja göra rent golv och kylskåp. Tur att inte allt vältes ut.
Var kakan god? NEJ! uch, den smakade 1/10 poäng om inte 0/10p.
Jag fick iallafall klart för mig att restaurang och bageri gymnasiumen är inget för mig!

/ L i n a

Kommentarer

Postat av: AGCH

Men se det positivt, hehe det blir ju inte sämre nästa gång ;)

2011-01-22 @ 19:58:48

Postat av: L

Vet du vad, det blir ingen nästa gång ;)

inte chockladkaka iaf ;)

2011-01-22 @ 20:50:05

Postat av: R

HAHAHAHAH....skills ;P

2011-01-23 @ 09:15:42


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0