Vädligt trevlig dag!

Ja, det var det då verkligen. Igår så åkte vår familj och våra farbrors familj och kollade på kloster och kyrkor. Vi fikade påvägen ner och sen efter att ha gått om kring inne i slottet så åkte vi och åt mat. Det var ett naturreservat som vi stannade vid. Och det var en kulle där. Så jag och minsta kusinen (11 år) (har jag för mig) gick upp för att ta kort, och jag märker att det är stängsel runt om. Men vi går upp. Och sen ser vi att det står tre islandshästar under ett träd. Dom följer oss ner till staketet och jag sätter mig på det (stacketet) och så sticker det till på min vrist och så ser jag hundratals stora pissmyror under mig och så skriker min kusin och syster att jag har massa på min sko. Så det var bara att kasta mig där ifrån och slänga av mig skorna och hoppa runt som om jag var galen. Så får man bort pissmyror gott folk.^^ Sen åkte vi till ett kloster och kollade runt lite och i en stor kyrka. Och sen på ett museum. Åhh jag älskar att besöka slott, kyrkor och kloster och allt sådant. Jag och min storasyster tog på alla väggar och sådant inne i slottet (så vi kan ju ha tatt på samma ställen som Gustav Vasa gjort) ;) Coolt eller vad! När vi kom ut från slottet så ångrade jag jätte mycket att jag inte tog på mig min kjol. Jag hade jeans, linne och en tröja över linnet. Och det var sååå varmt (och skönt) men det var inte skönt att gå omkring med långa jeans och sånt. Men men, jag får skylla mig själv. Dagen avslutades hos farmor som bor där. Sen på kvällen (kl halv 6) så åkte vi och badade, eller ja dom små badade (mins kusiner och min lillasyster) Det var såå kallt i vattnet. När jag gick vid slottet ångrade jag lite att jag inte tog med badkläder, men när jag kände hur kallt det vattnet var så ångrade jag det då inte. Jag stog dock till knäna ute i vattnet och tog kort på dom små, så efter ett tag så domnade  mina smalben bort^^

Idag så ska jag inte göra så jätte mycket. Kanske kanske kanske bada, men jag vet inte. Vi får se;)




Den översta bilden är utsikten från där vi fikade och dom två understa tog jag när dom små badade ;)
Bye bye///R<3

Kommentarer

Postat av: L

vill också besöka historiska slott m.m!

2011-07-28 @ 13:27:59

Postat av: Lovisa.W

Det låter hur mysigt som helst! :D

Kram <3

2011-07-28 @ 14:24:55
URL: http://lollowiksten.blogg.se/

Postat av: R

L: Ja, det är det mysigaste och intresantaste man kan göra ;P



Lovisa: Det var jätte mysigt:D Kram<3

2011-07-28 @ 18:45:12


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0