Min midsommar

Har gått till såhär.

Jag gick ut med min lillasyster och plockade blommor till midsommarstången. (Jag var dock inte med och klädde den)
Sen när mamma kom hem åt vi midsommarmat. Sill, färskpotatis och ja ni vet;) 
Sen ungefär kl 6 så började vi med efterätten. Vilket såklart var jordgubbar med glass och grädde (Mumma!)
Kl blev sen kvart i 7. Då begav jag mig med min packning bort till E&L.
Där kollade vi i album på dom när dom var små...söööta som bara den;)
Efter detta så började nog vi alla bli hungriga. Så vi började med maten som var färskpotatis och kött. Till det en salad och smör (ofc)
Efter den underbart goda måltiden så blev det efterätt. Jag (okej min lillasyster) hade bakat en sockerkaka. (jag hade dock dekorerat den) med glasyr och små hjärtan på. Söt var den ;) Och till det fick vi även jordgubbar, ovispad grädde och strösocker. (M-U-M-S-!) Älskar jordgubbar♥
Sen åkte E och lämnade en sak hemma hos sig. Och då spelade jag och L lite kortspel. (Skitgubbe & nollan)
Sen så var vi ju bara tvungna att dansa runt midsommarstången som L fint hade gjort
(det var en söt liten historia hon gjort) ^^
Kort tog vi MASSOR av. Hehe dock för pinsama för att visa för...någon^^
Efter detta gick vi in till E som hade lagt sig redan (Förstår henne dock. Hon har ju jobbat hela veckan. Och gått upp väldigt tidigt)
Men jag och L ville inte sova än. Så vi lät E sova i lung och ro. Så vi satte och och tog ett parti nollan. (Jag förlorade...ofc)
Och då sitter vi och pratar om att vi hade kunnat ta mopparna på en åktur (om vi nu hade haft moppar)
Men vi kom då på att vi kunde ju ta "havremopparna" (alltså hästarna) Så vi ringer till deras mamma och säger att vi rider en sväng.
Vi är färdiga att gå ut kl 23:00 på kvällen. Och vi kommer la iväg runt 23:30.
Hästarna är inte så jätte glada över vår idé. Men det fick gå.
Vi red en ganska så lång runda. Skrittade endast. Dels för att jag hade jeans på mig (väldigt halt blev detta) Men det var väldigt trevligt. Vi red och pratade om allt och ingenting.
Måste göras om. Nästa gång kanske E också kan följa med.
Vi var hemma och inne i huset kl 00:55. Så det var lika bra att lägga sig och sova. Jag somnade på en kvart ungefär, likså L.

Dagen efter (idag) så åt vi frukost. Direkt efter frukosten så åt vi av min kaka och (hehe) såklart jordgubbar och ovispad grädde ;) Bättre frukost kunde man inte ha.
Sen packade vi ihop (vi hade dock packat ihop innan vi åt, men vi bar ut allting) så packade E&L in sina saker i bilen. Och jag fick lite hjälp av L i början att bära mina saker hem till dom. E stack iväg med moppen. Men sen kom hon tillbaka och jag fick ta moppen hem. Det gjorde mig sugen på att ha en moppe. Får ta den gula moppen pappa hade hittat. Bättre än inget (eller hur?) men den har la sin charm den också;) (Nya smeknamnet på den moppen är humlan) ^^ Hehe pappa kom på smeknamnet. Men det funkar la.
Sen när vi kom hem till dom så rycktade vi deras små söta hästar. Efter det gick vi in och satte oss i soffan. Efter ett tag av bloggläsande och lite kort tittande så kom mamma och hämtade mig.
Och ja, nu sitter jag hemma i köket och skriver detta.

En trevligare midsommar kunde man inte ha haft:)♥

Denna bilden bjussar jag på idag.
Bye bye///R<3

Kommentarer

Postat av: L

Ja det var as mysigt!

Borde rida någon mer gång sådär impulsuivt på natten fats alla 3 ofc:D:D:D:D

2011-06-25 @ 14:36:01

Postat av: R

Hehe ja det borde vi göra oftare ;)

2011-06-25 @ 18:34:11

Postat av: AGCH

Humlor är runda, tjocka, håriga och små härliga varelser^^

2011-06-25 @ 22:44:14

Postat av: R

Hehe ja det är dom, men dom kan dock hålla sig på avstånd^^ Men moppen är ju gul & svart så det passar ganska bra som smeknamn ;)

2011-06-25 @ 22:48:11

Postat av: AGCH

Haha ja det verkar så :D När jag var liten smög jag mig på humlor och klappade dem... :P

2011-06-26 @ 00:43:00

Postat av: R

Haha, det hade jag aldrig vägat^^ Jag springer åt andra hållet^^ Haha, dom här hemma är väldigt närgångna och ska flyga rakt framför näsan på en hela tiden...:S ^^

2011-06-26 @ 12:44:02


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0