Skräckslagen? Jo tack!

Japp det kan man säga. Idag så jobbade mamma kväll och min lillasyster är inte hemma förän imorgon. Så jag och min storasyster var hemma och satt och tittade på tv. Helt plötsligt slår dörren igen. VEM? går det genom våra hjärnor. Ingen mer än vi är hemma. Ingen mer än vi ska vara hemma. Mamma slutade kl 20:00. Så vi får "smått" panik. Så vi bestämmer oss för att gå och kolla. Men såklart kan vi ju inte gå och kolla utan att ha med oss någonting. Så jag tar en gammal käpp (som min gammel farfar har gjort) den var smalare neråt och en tjock knopp upptill, min storasyster tar en stor eldgaffel.(en väldigt fin eldgaffel om jag får säga det själv) så vi går och kollar runt på nedervåningen, sen upp till övervåningen. Ingen där. Okej det kanske var så att dörren inte var riktigt stängd och vinden blåste igen den då. Sen kommer mamma hem och vi sätter och och kollar på film (due date) så ringer pappa och pratar lite. Vi har två telefoner. En nere och en uppe (bärbara) den ena är här ner och den andra uppe i min storasyster rum. Vi sitter och kollar lite film och pratar. När min storasysters mobil börjar att ringa. Hon kollar och frågar
"Vem ringer mig från hemtelefonen???"
 "men vi har ju den här?"
"Men jag har den andra i mitt rum"
Det slutar ringa. Vi kollar på hemtelefonen här nere. Och det står "linjen upptagen" Okej?? Vem är det som ringer nu. Vi får alla panik. Vem är uppe och ringer ner till min storasysters mobil. Vi får panik. Jag tar käppen och min storasyster tar eldgafflen. Mamma går förts. Vi går upp till hennes rum. Ingen där. Sen säger hon.
"Nej, vänta. Den ligger ju i min ficka."
"så du har råkat ringa till dig själv?"
Gud vad vi blev rädda!! Det var det läskigaste jag varit med om på länge.

Men nu ska jag nog upp och sova. (om jag vågar. Jag kan ju sova i min storasysters säng idag)

Bye bye///R<3

Kommentarer

Postat av: jennyy:D

kusinen du äger!<3

2011-05-19 @ 21:26:10
URL: http://matildaojenny.bloggplatsen.se

Postat av: jennyy:D

kusinen du äger!<3

2011-05-19 @ 21:26:27
URL: http://matildaojenny.bloggplatsen.se


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0