Fullmånne



I går när jag skulle gå och läga mig lyste fulmånen starkt igenom fönstret. Månen var i perfekt läge för lite fotning. Efter några fullmåne kort bestämde jag mig att gå ut och fota. Mitt stativ som redan stod mitt på gräsmatan, bortglömd, kom till användning. Det var faktisk ganska kusligt att stå under fullmånen, själv och 00:00 på natten. Bilderna blev skakiga som ni ser men jag vet inte hur jag ska göra annat än att behöva hålla inne avtryckaren så länge kortet tas, i ca 50 sek så att säga. Skulle vilja ha en fjärrkontrol till kameran så att korten inte blir så fruktansvärt skakiga :)

Sitter nu i skolbiblioteket. Ska egentliken läsa i engelska boken men ja, det gör jag ju uppebbarligen inte ^^ Sluta om typ 25 min.

/ L i n a

Kommentarer

Postat av: R

Men jag fattar inte, varför måste du hålla in avtryckaren?

2011-10-12 @ 15:13:15

Postat av: L

För att jag använder BULB för att få längre slutartid ( vet annars inte hur jag ska få tillräkligt med ljus) och med den inställningen håller man inne knappen sj :)

Hur man annars får stjärnorna att synas vet jag inte ^^

2011-10-12 @ 18:27:49

Postat av: AGCH

Vad är det som lyser så lraftigt bredvid månen? Är det kanske supernovan^^ Det skulle vara kul om det var det :)

2011-10-12 @ 19:36:00

Postat av: R

Jajaja, jag förstår jag förstår. Och jag skulle gissa att det som lyser jämte månen är ljuset från den som gör att linsen får en sådan på sig^^ Ja ni fattar, har hänt mig ett x antal gånger^^

2011-10-13 @ 16:12:35

Postat av: L

R: Det är som R säger, ingenting förutom reflektion :)

2011-10-13 @ 18:02:29


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0