5 tecken på att hösten är här

Ja, från att jag skulle ha tagit kort på gamla saker, så blev inlägget lite annorlunda. Nu är det ett "5 tecken på att hösten är här" inlägg. Så låt oss börja.

Första tecknet är ju helt klart att alla löven faller och att dom är gula, bruna eller oranga.

Och när man endå redan smuttsat ner sig, genom att ligga på mage i gruset. Så kan man ju sitta kvar och skriva lite med hjälp av stenar och löv.

Okej. Tecken 2: Svampar. Ja svamparna kommer upp ploppandes på hösten. Och det luktar alltid svamp när man rider/går ute i skogen på en ridtur/promenad. Såå gott (för det mesta vill säga, liksvamp luktar ju inte så gott)


Och sen, tecken 3: Vissna blommor. Ja, alla blommor är ju inte vissna ännu. Men snart, eller ja. Men endel av blommorna börjar se lite vissna ut. Så det är ju ett tecken på att hösten är på väg.

Sen, tecken 4: Ekollon. Ja, vem har inte som barn gått omkring och samlat på ekollon. Dom finns ju överallt. Och man kan inte sluta förens alla är hittade.

Tecken 5: Äpplen. Ja äpplena börjar nu se riktigt fina ut. Kanske inte riktigt mogna än. Men dom är på god väg att bli det.

Och jag ville inte lägga äpplet på marken. Det hade vart lite slöseri. Så jag plockade upp dom två äpplena som låg på marken och det jag hade plockat och la dom i fickan. Sen gav pappa mig idén om att ge dom till hästarna.


Och jag ville behålla mina fingrar, så det blev lite svårt att ge dom äpplena medans jag tog kort. Och när jag väl gav dom äpplena så var dom nedanför kamerans "synfällt". Och om du vill bli poppis i hagen, bjud på äpplen!
(Äter kor äpplen? Jag kom och tänka på det förut.) ^^

Ja, detta var mitt inlägg om hösten. Hoppas att ni gillade det.;)
Nu ska jag ut och njuta av vädret.
Bye bye///R<3

Kommentarer

Postat av: L

roligt inlägg =)

kor ääälskar äpplen har jag för mig:)

Haha, rolig skugga det är p åsista bilden X)

2011-09-03 @ 12:37:30

Postat av: R

Hehe tack. Jaja, jag frunderade på om man kunde ge kor äpplen i handen som man kan ge hästar (av någon annledning)^^

Haha ja jag såg den nu när jag tittade igenom inlägget^^ Monnes skugga ser rolig ut och så kommer jag där mitt i alla ;)

2011-09-03 @ 14:10:14


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0