Kvällsinlägg



Hej Hej! Hur är läget? Själv är det bra här. Jag har lite ångest för att gå och lägga mig eller om det nu går att kalla det ångest. Jag vill inte gå och lägga mig men samtigt känns det som att det är det enda alternativet i stort sett. Så mycket annat finns det inte att göra just nu. Kankse en film men ärligt tarlat är jag inte så förtjust att sitta nere själv och se på film till över midnatt. Hm...

I dag har jag nästan blivit tokig över att gå hemma. Det har varit riktigt jobbigt. Jag har haft så tråkigt! Och jag är så pass smart att jag inte gör någonting åt det. Vädret gör mig riktigt deppig om jag ska vara ärlig men vem blir inte det? Tillslut började jag fundera alvarligt på att ta med min kamera och stativet någon stans där det finns saker att fota. Tyvär så fanns det inte nog med batteri kvar i kameran så det var bara att ladda. I stället åkte vi till moster och fikade. Jag blev kvar där en stund innan vi åkte och tog hand om det som var kvar i stallet. Jag såg knoppar, luddiga sådana och de hade fullt med stora runda vattendroppar på sig. Jag blev så sugen på att fota dom! Har jag tur kan jag fota dom i morgon.
Jag tog med Elin tillbaks till moster, hon har inte kunnat slita sig från sin bok på hela dagen men nu äntliken har hon läst ut den. Hon läser de tre böckerna av hunger games och just nu läser hon bok nr3. Sedan antar jag att det är min tur att läsa dom^^ egentliken ville jag inte det från början men jag vet att det aldrig kommer att gå att hålla sig ifrån dom^^
Hur som helst, när vi var tilbbaks hos moster åt vi kvällsmat där sedan satte vi på filmen War Horse En ganska ny film. Den var ganska lång, nästan 2,5 timma! Det var väldigt starka kännslor man fick av filmen, inga tårar som tur är men glädje, spänning och jag vet inte hopp kanske. Jag grät inte men jag känner allt någon som defenetivt kommer att gråta till den filmen- Mamma. Hon är helt hopplös med filmtittande. När vi ska se på film vill hon aldrig se en sorglig film. Men det går knappt att välja en film som hon inte gråter till. Alltid när det börjar bli lite spänning eller drama kollar jag på mammas ögon och ser hur blanka de blir. Om det är minsta sorgligt kommer tårarna^^Haha alltså hon är helt hopplös med det där. Hon kan ju inte enns själv säg varför hon gråter i vissa stunder. (förlåt för att jag babblar, kan inte låta bli)
Vad tyckte jag om filmen? Den var bra! Värkligen så den rekommenderas. Ni behöver inte vara hästälskare för att se den om ni frågar mig. Vist visades det mycket om hästens liv men det hände så mycket runt omkring. Ja som sagt, väldigt kännslosam.

Nu ska jag sluta skriva, fingrarna har svårt att låta bli men ja, nu får det vara nog^^

God natt :) ♥

/ L i n a

Kommentarer

Postat av: AGCH

Har faktiskt hört många som gillar den filmen :)Det är ganska härligt tycker jag när skrivandet bara flyter på =)

2012-04-11 @ 10:40:57

Postat av: L

Ja jag har börjat bli bättre på att bara skriva och skriva tills texten är klar. Hur slutresultatet blir är ju en annan sak haha^^

2012-04-11 @ 13:56:52


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0