Tränsputsning x4



I dag har jag haft saker att göra framtills nu och det känns underbart skönt att lata sig lite. Okej, menar inte att jag har slitit och jobbat i dag eller så haha men endå, bara sitta ner lite.
Gick upp 08:30 i dag, en bra tid för att vara mig. Oftast brukar det inte bli tidigare än kl9 :)
Sedan efter frukosten gick vi ut och red. Försökte få Trollan att jobba lite men hon är bannemig inte lätt. Hon är väldigt stark och kan sina knep för att slippa jobba. Jag är ju inte direkt den bästa ryttaren precis men tillslut gick det bra iaf, det tar sin tid.
Efter lite stallfix tog jag in 3 av mina fyra träns^^ Har samlat på mig ett par genom åren men använder alltid ett träns åt gången innan jag köper ett nytt. Nu hade jag tänkt putsa upp alla och börja använda dom lite då och då. Hade även tänk sätta olika bett på varenda träns så att Hon får lite omväxling.
Sedan har jag fotat...krattat gräsmatan... hjälp syrran att longera Lasse. Herregud när vi var klara var jag helt slut! Först ville han inte gå framåt men sedan gick han på bra. Nu är det mest styrningen så går lite sådär. antingen svänger han hur skarpt som helst eller så svänger han inte alls! efter det putsade jag hanns träns också, så nu är det blankt och fint :)
Ja det är la det som jag har hunnit med fram till nu ;)

/ L i n a

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0