Just have to say....



"Hästar finns inte, hästar är en frukt"  är tydligen en väldigt populär sida på facebook. Enligt min går sidan bara ut på att provocera oss hästmänniskor och det kan jag förstå dom eftersom att en del personer tar åt sig och reagerar väldigt starkt. Det är klart att dom tycker det är kul då? Låt dom va säger jag bara, vi vet ju att hästar finns och det är huvudsaken eller hur? Det jag egentliken vill säga är att sidan kan vara kul så länge allt hålls på en mogen nivå. Har skrattat åt många bilder som hästmänniskor har lagt ut på sina frukter. MEN när icke hästmänniskor lägger upp bilder på hästar som har dött av djurplågeri eller en häst som blöder och kallar den blodapelsin? Då har det ta mig tusan gått på tok för långt. Djurplågeri är ingenting att skratta åt även om det inte är deras egna bilder utan google bilder.
Jag har aldrig haft problem med sidan innan men de där bilderna är värkligen inte OK. De som ligger bakom sidan har inte gjort någonting fel utan människor som lägger upp bilder på deras sida.
Eller vad tycker ni?

________________________________

Vad har jag gjort i dag då? Jo jag har haft PROV haha sällan det inträffar nu för tiden ;) Men jag tycker att det gick helt ok. Ska inte säga att jag är nöjd innan jag har fått mitt betyg men det kändes...ok. Jag har pluggat i tre dagar nu och känt mig jätte stressad över det så nu är det skönt att ha det gjort. Nu är det bara roligheter nästa vecka. B.l.a pysseldag, fika och paket byte :D

Justin Bieber- Beauty and A beat. Brukar inte ge låttips, det är lixom Rs grej i bloggen men tycker att ni borde lyssna på den här :)

/ L i n a

Kommentarer

Postat av: R

Ja jag tycker också att dom gått alldeles för långt med dom bilderna. Dom borde lägga ner sidan nu den har gått för långt och det är inget roligt med det.

2012-12-15 @ 10:09:55

Postat av: Lina

Ja om inte folk kan hålla sig på en mogen nivå är det inte kul längre..
:)

2012-12-15 @ 16:34:12

Postat av: Anonym

Tkr oxå den har gått över styr, redan när de började ifrågasätta hästmänniskor istället för själva hästen tycker jag nog de gick över en gräns (ungefär "undrar vad de gör på Stockholm Horse Show..."). Tilläggas kan väl att jag antar att han som startade sidan är admin och boorde kunna ta bort provocerande bilder som inte är till gagn för någon. Undrar om han sover gott om natten...

2012-12-16 @ 15:33:22

Postat av: L

A: Föresten hur många vetenskapliga bevis finns det inte på att hästar faktist finns? Haha sidan är så patetisk....

2012-12-16 @ 20:43:54

Postat av: Axel

Oj haha du läste ut mitt namn på språket x) Jo det finns ingen seriös forskning på det vad jag vet haha det hade ju varit mycket skumt om det kom någon.. Som jag förstår det grundar de sin sak på att hästar är "en frukt som inte finns" och eftersom det är nästan omöjligt att vetenskapligt bevisa att något inte finns så kan de också säga som de gör (det går inte att bevisa att spöken inte finns heller tex). Kanske en något luddig förklaring... Håller med, petetisk sida som kunde varit lite rolig men som inte längre är det :)

Svar: hmm låter den här personen smart? japp, det är Axel!haha förlåt men det är ju så :)
Ja ja gtycker som sagt att sidan var rolig från en början men inte nu. Dessutom har jag hört att folk brytit sig in i någons stall och sprejat frukt på en häst, dte kankske du också har hört? När det går ut över djuren då är det värkligen inte ok.
lina klaesson

2012-12-17 @ 23:19:37

Postat av: Axel

En inte alltför smart person med för mkt fritid... ;) Nej men det är ju helt klart så att hans resonemang inte håller. Känner igen det, det är verkligen inte okej! Tkr visserligen inte det är ok att hota de som ligger bakom sidan heller (som oxå skett) men det är skillnad på att hota och göra verklighet av det..

2012-12-18 @ 21:43:02


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0