Curling var det här ja!


Var bara tvungen att ta med den här bilden ^^ Det är så fint med snöflingor. Märkligt att de kan få en sådan fin form ;O

För en gång skull lyckas jag få Polka att fastna på bild;) Hon brukar annars bli väldigt tjurig och gå undan så fort hon får syn på kameran ^^


Och så sista bilden, ett ruttet gammalt bär, det är ju alltid kul att fotografera^^

Anledningen till att jag bloggar en andra gång i dag är för att jag bara måste berätta om vad jag har provat på i dag. Curling! hahaha, hemmagjort curling dessutom ^^ Men det gick faktiskt riktigt bra :) Vi åkte ut med fyrhjulingen på isen med de saker vi hade med oss. Så hämtade vi stora isklumpar som låg i kanten på sjön. I isklumparna borrades det håll och sattes i pinnar som skulle fungera som handtag. Sedan sopade vi en bana och gjorde märke i isen så att det bildades ett "bo" Eller ja, vad de där ringarna heter. Sedan blåste vi eld under isbollarna så att de skulle glida bra och oj, det fungerade jätte bra!Jag är glatt överraskad faktiskt :) Vi körde några omgångar sedan tog vi en paus och satte oss vid elden och åt nybakade bullar + kaffe och varm chocklad. efter ännu några omgångar curling blev det för kallt så vi bestämde oss för att återvända hem. Var ute i ca 3 timmar så det är bra :)

Haha ja, ni borde testa X)

/ L i n a

Kommentarer

Postat av: AGCH

Åhh det låter jättehärligt! =)

2012-02-06 @ 17:10:34

Postat av: L

haha ja :)

2012-02-06 @ 19:03:14


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0