Första åkturen för i år!

image description

Färska bilder från skridskoråkningen i dag!:) Vi befann oss på isen redan vid tio och åt frukost där innan vi började åka. Det var en perfekt isbana som inte var djup men tjock is:) Det första vi såg var en fisk som hade frusit under isen sedan såg vi en till och en till och ja, masor! Kunde inte räkna dom för att det var så många och en del var riktigt stora! Både öringar och abborar :) Sedan helt plötsligt började en stor öring röra på sig och ville därifrån (vilket jag kan förstå haha^^) Alla fiskarna låg på botten men eftersom att det var så grunt kunde vi se dom tydligt. Det var lite obehagligt när den stackars fisken inte kom någon vart. Sedan hackade vi sönder isen med yxa och tog upp en levande fisk. Pappa gick till andra sidan och släpte ner den i ån där den fick simma iväg. Det är inte var dga som man räddar liv!:) Tyvär kunde vi bara rädda en för annars hade hela isen varit full av sönderhackade hål ^^
Nu måste jag skynda mig! Ska på 86 årskalas. Grattis säger jag till min farfar!:)
Underbar dag än så länge, kram.

/ L i n a

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0