Någonting jag aldrig sett förr...

Mamma, jag och min storasyster sitter och fikar i köket och mamma tittar ut genom fönster och frågar

- Vad äter den skatan på? Oh men gud, den äter ju på en annan liten fågel!

Och när jag tittar ut och bort mot en större buske så sitter det en skata där och pickar bort fjädrar från en liten fågel!! Det var så äkligt att se! Jag trodde då inte att skator skulle äta småfåglar. Så ja, RIP lilla fågel...
Bara så äkligt!

På tal om annat, så är det ju jätte fint väder ute, men jag kan då inte gå ut och fota. Så mina bilder innhåller en liten prydnadssak och en död krukväxt. Jag öppade ett litet fönster och tänkte ta kort ut, men när jag öppnat fönstret så ser jag att det bor en stoor spindel under fönstret. Så jag stänger det illa kvickt! Usch!

Jag tror inte det blir någon skola imorgon. Men kanske på tisdag. Så ja, det är lite tråkigt, men på ett sätt inte. Jag menar jag går ju hellre i skolan än sitter hemma sjuk. Men aja, man ska ju bli frisk ordentligt så ja.

Jag fortsätter min dag med att vara vid datan och tv tittande. :)


Bye bye///R<3


Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0