Blööööööt dag!



När det är ett sånt här förbaskatt Sverige väder är det bara att se  det positiva. Man kan vara huur lat som helst utan att någon bryr sig. Fast hur många är det som orkar sitta inne hela dagen? Inte enns JAG gör det! I dag har jag varit ute mer än jag brukar vid såna här väder dagar. Vid tio hämtade vi hem hästarna, fick gå ca 1km med tre hästar. Lasse gick 1m framför mig medans de stora hästarna gick bakom. Sedan pysslade vi om dom en stund i stallet innan vi gick in och åt. Sedan fick jag och elin för oss att rida så då gjorde vi det en liten runda. Sedan var vi tvugna att gå ut och sätta ett stacket på ca 10m för att sedan släppa ut hästarna en stund. Sedan gick vi in och åt kvällsmat och såg film. efter det gick vi ut igen och släppte in hästarna, tog på dom varm flistäcken. Sedan in igen och lata sig innan vi tog hundarna för att gå ner till mammas jobb ca 3,5km. Sedan när mamma hade slutat så var vi tvugna att slå lite gräs så att hästarna klaras sig över natten. Och därimellan har jag la varit vid datorn någon timma lite då och då! Kom hem runt 21:30 så nu sitter jag och dricker en varm kopp med te. Nu hoppas vi på bättre väder!

/ L i n a

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0