Glad Midsommar!



Glad midsommar till er! För de flesta har förmodligen festen just startat i gång nu vid tio tiden men för oss här hemma börjar alla bli trötta, vad det ser ut som iaf ;) Vi har nämligen inte firat midsommar i år något märkvärdigt. Alla var överrens om att ta det lugnt hemma utan massa folk. Ja, det låter kanske tråkigt att fira själva en midsommardag men jag tycker att det har varit skönt att kunna ta det lugnt och pyssla om hästarna och hitta på lite saker med famijen :)

I morses så red vi ut en sväng med Otto, Trollan och Verona. Vi fick hålla på en bra stund innan vi lyckades lyfta Ottos bakben, han gav sig inte! Vi förstod redan innan vi köpte honom att han värkar vara den typ av häst som testar och ser vart gränserna går. Han är som sagt precis inriden och har före det gått på lösdrift, så det är la något man får räkna med ^^ Uteritten gick annars bra. I början var Trollan bara jobbig eftersom att hon brunstar tack vare Otto X) Hon gick inte fram och lyssnade knappt alls. Men sen i slutet släpte det och hon började jobba så jag gick ner på åkern och stälde henne  i olika varv. Det gick jätte bra!:D Så stolt över mig själv och äntligen, efter 5år, tycker jag att det värkligen är kul att rida min häst! LYCKA :D Hon jobbade på jätte bra i båda varven och det jag är mest glad över är att jag lyckades lösa det helt själv utan mammas instruktioner :) Sedan longerade jag Lasse innan mamma tog över (hon är mycket bättre på att longera) det var första gången som vi lyckades longera honom, kul!:) Duktig ponny!

Hehe jag fick en jätte söt bild på Monne av Rebecka när han bar en midsommarkrans så mamma fick idén att göra det på våra djur för skoj skull. Haha, det gick sådär och endå har ni inte fått se alla misslyckade bilder ^^ Men jag tycker endå att dom blev söta :)

/ L i n a

Kommentarer

Postat av: R

Hihi, Lasse blev sötast! Polka ser verkligen ut att gilla det^^ Så söta så :)

2012-06-23 @ 11:18:15

Postat av: L

R: Haha ja men jag tycker att Virre blev fin också :)

2012-06-23 @ 18:59:35


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0