Cyberbully

Såg nyss på filmen "Cyberbully" och den handlade då om nätmobbning. Och det var då en tjej som hade en sida på internet och hennes bror gick in på den och skrev någoting. På skoj då. Men då började alla att mobba henne och allt sådant. Hennes vänner svek henne och ja. Det gick så långt att hon skulle begå självmord men hennes kompis stoppade henne. Och hon gick till en stödgrupp och fick hjälp. Allt blev bra och hon stog upp mot den som hade mobbat henne mest och alla tyckte att hon var modig.

Den här filmen fick en att inse hur mycket skada som ord kan göra. Och att det kanske inte känns som att man mobbar någon när man skriver saker till en person på internet. Man kanske inte inser det förens man själv blivit mobbad på det sättet. Och att det är först då som man förstår att det man skriver också kan göra ont. Även om man inte sa det direkt till personen.

Så ja. Hela texten kanske är lite hullerombuller eller asså jag är ganska så dålig att få ner mina tankar i text för jag bara blandar ihop det.^^ Måste ha tänkt igenom en text innan jag ska skriva den för att allt ska låta bra. Men ja, ni förstå vad jag vill ha sagt endå.

Bye bye///R<3

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0