En blandning mellan Senskt och Sibiriskt


Vi stanade och åt på samma rastplats som rebecka gjorde i sommras :)


NU NI! Nu är jag hemma efter en super duper rolig bröllopshelg. Mycket roligare än vad jag förväntat mig!
Vi åkte redan vid 11, kom fram till kyrkan vid 14 efter att ha stannat och fikat + köpt polkagris till mamma som morsdagpresent. Väl där, bytte vi om till våra finkläder. Jag kände mig faktikt riktigt fin tills jag fick se ett kort på mig med likbleka ben. Då åkte de bruna strumpbyxorna på och jag kände mig åter fin.
Bröllopet var som sagt en blandning mellan svenskt och sibiriskt. Stora delar av själva bröllopssermonin var svenskt men det var också inslag av sibirisk tradition och alltså två olika präster (om et nu heter präst för dom?) Helt plötsligt började gästerna från sibiren låta som fåglar eller ett högt alarm. Tydligen så var det något som ingick i deras sermoni, det var väldigt kul att höra^^
Efter det fikade vi innan vi åkte och checkade in på hotellet. Någon timma senare åkte vi till själva bröllopsfesten. Där det bjöds på god tre rätters och mycket utländsk dans. Alla kunde tydligen en viss slags dans där man skulle skapa ett långt led och gå i ring med inlärda danssteg. Oej, jag backade inte jag försökte hänga p åså gått det gick men jag kände mig mest dumm och inproviserade bara men det var kul^^
Tyckte att det var lite tråkigt att det baaara var "sibirisk" musik jag menar, vilken svensk kan dansa till det?
Fick höra att Loreen vanallt ihop också! SÅÅÅ KUL! Så efter 12 slaget började dom äääntligen spela lite välkänd musik bla. loreens låt. Men strax före att vi gick började dom spela samma musik igen som från början -_-
Aja, det har varit väldigt kul hur som helst. Efter det här bröllopet känns svenska bröllop nästan lite tråkiga, om jag nu får säga så.
NE, nu ska jag se EUROVISION SONG CONTEST 2012!
Kankse lägger upp mer bilder som jag  har tagit med mobilen, får se :)

/ L i n a

Kommentarer

Postat av: AGCH

Låter som ett ovanligt intressant bröllop! :) Tycker de brukar vara ganska "gråa" annars, samma sak hela tiden. Fast jag har ju inte varit på så många bröllop så...

2012-05-27 @ 17:53:23

Postat av: L

Eller var det serbiskt?...

aja...

Ja det var väldigt skoj, mkt dans!:)

2012-05-27 @ 19:09:00

Postat av: AGCH

Härligt i vilket fall :)

2012-05-27 @ 19:58:30


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0