En härlig höstdag

Dagen började dock inte som en härlig höstdag. Det regnade så mina fötter var DYNGSURA innan jag ens kommit till skolan. Nice. Tur att vi bara hade en lektion så att man snart var hemma igen. När jag kom hem så bytte jag om till mjukiskläder och åt lite mat. Hemmagjort potatismos in my heart!♥
Efter det så satte jag mig lite vid datorn. Och sen så gick jag ut och satte mig i solen med mamma. Vi bestämde oss för att gå en promenad. Det blev en 4.5 km promenad. Det är kanske inte så jätte långt men det är mycket ner och uppförsbackar och vi tog den branta backen iställer för den mindre branta bara för att vara lite extra duktiga. Efter att ha kommit hem efter det så gav vi hästarna vatten och lite äpplebitar. Det uppskattades verkligen!^^

Vår lärare sa att en statistik hade visat att ungdomar mellan typ 14-18 som motionerar 45 min två gånger i veckan mår bättre, känner sig gladare efter tio veckor. Och då presetrar man ju bättre i skola också. Så jag tänker nu mera vara duktig fler gånger i veckan. Då är det ju bra att min mamma älskar att ta långa promenader. ;) Jag menar antingen sitter man inne och glor på datan/tvn i 45 minuter eller så tar man de tiden och gör någonting som att gå ut och gå. Det är ju bara 45 minuter av ens dag liksom. :)
 
Om 10 minuter har en "youtuber" en liveshow. Så måste dra och käka lite innan den sätter igång. Vill ju inte missa det liksom. ;)

Ingen riktig skärpa i bilden, men på något sätt så gillar jag den endå, lite iallafall.;)
 
Bye bye///R<3

Kommentarer

Postat av: L

ja bilden var cool, som ett eget konstvärk ^^

2012-09-18 @ 16:10:40


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0