Ovanligheter

Hejsan! Söndag idag och det innebär två nya videor från två av mina favorit youtubers och Williams Lista har premiär idag kl 19:00 på svtplay.se/humor. Kolla in den! Det ska jag göra iallafall. ;)
 
Igår så skulle vi byta hage på hästarna. Dom har inget kvar i någon utav hagarna dock. Då slet sig Monne. Så han sprang iväg och jag gick och stälde Master i sin box.
Sen gick jag och mamma och skulle fånga in Monne. Men han ville absolut INTE  bli fångad. Han sprang in i en liten skog jämte ett av husen här. Han var påväg in i deras trädgård. Så jag fick hoppa över deras stacket och hindra honom. Tänk om han hade förstört deras nya gräsmatta! Dom är nyinflyttade också.
Han sprang sedan ut på vägen igen, skulle in till andra sidan i den skogen. Där ligger det massa grenar och skit på marken så han hade lätt kunnat trilla och bryta ett ben eller nåt. Men han insåg nog själv att det inte var lönt. Så han gick upp på vägen igen och bockade och stållade sig. Riktigt ovanligt att se han sådan. Han var nog jätte hungrig. Hungern efter pelletsen som vi hade blev sedan så stor att han kom travandes så fint så.
Jag och mamma tog tillfället till att ta en ridtur. Så att han fick ut lite av energin. Master fick dock stå kvar i stallet med dubbla flectäcken på sig. Han var nog öm i ryggen efter allt regn och kylan. Han har varit den som fått vara utan täcke då vi bara hade ett. Han fick då värma upp sig ordentligt.
Monne tog tillfället i akt och åt så mycket han kunde när vi kom ut. Han åt allt han såg. Det gick verkligen inte att hålla han ifrån att springa fram och äta utav ett litet träd här och där.^^
Efter det så åkta vi in och köpte ett nytt regntäcke till Master. Så nu har han på sig flec och regntäcke. Så han är varm och torr. :)
 
Idag har jag inte gjort mycket alls. Skulle åkt med och kollat på min lillasysters fotbollsmatch. Men mådde inte så bra så jag stannade hemma. Så nu sitter jag här i min ensamhet. Eller, ensam och ensam, lilla Didde ligger och sover jämte mig. Så, så ensam är jag då inte. :)
 
Btw, här kommer tre låtar ni måste lyssna på! Hon som sjunger heter Birdy och är född 96!
 
1: Skinny love
2: Shelter
3: People help the people
 
Dom finns att hitta på spotify. ;)
people help the people
and if your homesick, give me your hand and i'll hold it
people help the people
and nothing will drag you down
oh and if i had a brain, oh and if i had a brain
i'd be cold as a stone and rich as the fool
that turned, all those good hearts away
 
Birdy - People hel the people
 
Bey bye///R<3

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0