Andsiktsmask

Jag har testat att göra en andisiktsmask. Det gick väl sådär. Hade gått bättre om jag haft perfekta ingredienser.
 
Iallafall, det man behöver är:
 
En avokado
Ett ägg (ja, jag misslyckades med att ta en bra bild på ägget) ^^
Olivolja
Citron
Honung
Dela avokadon, man ska nämligen bara använda halva. Mosa avokadohalvan i en skål/bunke. Avokadon ska helst vara mogen så att den inte är stenhård. Det var nämligen min. Försökte först mosa den med gafflen som dom gjorde i videon, men nej det gick inte. Så jag hackade det i småbitar men det gick endå inte att mosa. Pappa tog en stavmixer, men det var för lite så det nådde inte upp till bladen, så han testade med en potatispress, men nejdå, sedan testade vi med en mortell men nej nej, pappa fick hacka den i små små bitar men den gick endå inte att mosa till en gegga iallafall, så ja, det gick bli väldigt små små bitar istället. Så ta en mjuk mogen avokado. Avokadon ska hjälpa mot om man är lite röd i andsiktet.
Sedan så blandar man i en matsked olivolja och blandar det. Sedan en matsked citron. Efter det så ska man ha i en äggvita, så ingen ägggula i det här bara äggvitan. Sedan så häller man i en matsked honung, det ska vara flytande honung men jag hade bara den här honungen hemma så jag mickrade den lite så att den smälte.
Och sedan så ska man ha fått en grön gegga. Detta fick då inte jag, så jag tänkte att jag ställer den i kylskåpet så kanske honungen stelnar lite, men nej. Tog då stavmixer igen men den blev inte fastare för det, så jag hällde faktiskt i mjöl.^^ Då blev det fastare, dock ska man inte ha i mjöl men jag var tvungen.
 
Så eftersom min mask inte blev riktigt som den skulle så kan jag inte heller säga om den gjorde det den skulle. Min hy känns inte så där jätte mjuk och len, men jag ska göra ett nytt försök snart då den andra halvan av avokadon har fått mogna till sig lite och bli lite mjukare. ;):)
 
Bye bye///R<3
 

Kommentarer

Postat av: Sofia

Och med flytande honung nästa gång kanske ;)

2013-04-20 @ 21:16:49


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0