Kallt och blåsigt

Ja idag så har det inte riktigt varit lika fint väder. Det har till och med snöat och haglat! Usch, vill inte att det ska gå tillbaka till kallt igen. Det som har varit så skönt med sol och värme.
 
Igår så hade vi tjejkväll. En kompis hade ju som sagt fyllt år, så vi bjöd henne på middag och en väldigt god efterrätt. Det blev en lyckad kväll. Mycket prat och skratt. Någonting som vi absolut måste göra snart igen! ;)
 
Påtal om ingenting, vi har ett rådjur som går omkring här hemma. Jag tänkte jag skulle komma på ett namn till henne. Det första jag kom på var Daisy, så det fick det bli. (Downton Abbey fan här) Det finns även en bock som går här också, så jag tänkte jag skulle döpa honom också. Jag tänkte för ett ögonblick att jag kunde ha döpa honom till Tom och hon till Sibyl. Men jag kunde inte ändra hennes namn nu när jag redan hade bestämt det. Så det får bli "Daisy och William" (och nej, det kommer inte hända William någonting, deras öde har inget mer vad som hände med honom i serien) ^^ Okej, bara min storasyster som kommer fatta, men endå.^^  Men det är iallafall deras namn...Jag hoppas att ni antecknar detta nogrant? ^^
Lilla Daisy! :)
 
Bye bye///R<3

Kommentarer

Postat av: L

Namnen på Rebckas rådjur:Daisy och William, namnen kommer från Downton abey serien och det kommer inte att hända William något, därför får bocken heta william.Egentligen ville Rebecka att den skulle heta Tom men då hade Daisy behövt byta namn till sibyl men det gick inte för hon var redan döpt.

Har jag missat något eller ska jag antekna något mer?

2013-04-06 @ 22:32:18

Postat av: Sofia, my moving castle

Jag tror inte att bocken kommer att vara med i krig [om det inte blir jakt snart, i för sig...] haha

2013-04-07 @ 21:06:23
URL: http://mymovingcastle.blogg.se


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0