Nordensark del 2

Kommer inte bli ett så långt inlägg, men jag vill visa er lite mer bilder. :)
 
Först så kommer kort på dom söta snöleopard ungarna. Dom var väldigt svåra att se och få kort på, dom gömde sig och rörde sig väldigt mycket. ^^
Dom sa på radion någon dag efter vi varit där (dom intervjuade dom på nordensark) att det är väldigt ovanligt att snöleoparder i fångenskap får små bebisar och detta var ett av dom få gångerna. Tur att jag fick se dom! ;)
 
Vi fick även se en Amurleopard. Den var väldigt fin. Jag fick dock bara ett kort på den när den satt. När jag kom fram bland allt folk så gick den. Jag försökte få ett till kort men den vägrade vara still och den gick fram och tillbaka och verkade vara ganska så stressad.
Fin var den då verkligen! :)
 
Vi gick även och såg på Amurtigern. Den låg och hade full koll på dom så tigerungarna, som var i en annan inhägnad som man inte kunde se så bra, fick bara ett halvt huvud utan en av tigerungarna på bild. :/
Väldigt jobbigt med allt detta stängsel. Men men. :)
 
Efter detta så var vi klara med alla konstiga djur och tog oss en promenad ner mot bondgårdsdjuren. :)
Där det låg en jätte söt kalv. :)
Där inne så var det väl inget intressant. Bara massa kaniner, två hästar och några höns och gäss. :)
 
Bye bye///R<3
 
 
 
 
 

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0