Min dag på ridskolan.



Först och främst, underbart väder i dag! Man får passa på och njuta å mycket som möjligt nu när olen änligen är framma ;) Som tur skulle jag inte börja på ridskolan förens kl 13 så jag hann både rida och åka skidor innan vi skulle åka. UNDERBART! 
Det bästa med att jobba på ridskolan är att jag får sovmorgon tre dagar i veckan och det sämsta är att i bland kommer jag komma hem kl20! 
I dag var jag dock bara där 4 timmar 13-17. Som jag var beredd på så skulle det inte finnas så mycket att göra men jag och Elin sysselsatte oss själva en del b.la borstade de smutsiga ponnyerna. 
När vi kom dit hjälpte vi till och släppte in alla hästar och visiterade om de hade svullnader eller tapp skor. Efter det släppte vi in alla ponnyer i ridhuset så att de fick springa av sig (vi släppte dom i tre omgånga) Sedan  fick jag, Elin och en till tjej rida varsin häst. Jag red lilla Danne. Seriöst, det är så ovant att rida någon annan häst än min egen. Jag är värkligen inte van vid andra hästar haha. Jag ska inte säga att det gick bra för det gjorde det inte, han var seg och stretig men hursomhelst, efter det så mockade vi lite, bar vatten, hjälpte barnen som skulle rida osv. 
Även om det har gått bra i dag så vill jag värkligen att de här 9 veckorna ska gå snabbt. I morgon ska vi gå från 9.30-19 yeey.......

Haha nej men det ska nog gå bra det här..... annars byter jag plats.

/ L i n a

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0