Jaga hästar och lite annat.



Haha alltså, jag tänkte fota någonting till bloggen i dag. Vad kommer jag på? Jo, att fota uppstälda nagelack, fint! Hahah, min fantasi är som ni ser, inte den bästa! Fast min extra blixt fungerade inte så jag kunde inte ta närbilder som tanken var egentligen. Men i vilket fall så slutade det med att en tjatig och närgången Biffen fick stå som modell i stället. Jag gillar sista bilden, synd att redigeringen är så begränsad ;)

Hursomhelst, när mina kusiner var här och fikade så ringde telefonen om att våra hästar var på rymmen. VA? Haha, våra hästar rymmer ju aldrig! Det har hänt en endå gång tidigare och det var när dom var på sommarbete i en provisoriks hage men här hemma har dom alltid stannat i hagen! (någon gång har staketet till och med varit öppet utan att någon har gått ut) Men den här gången hade någon häst lyckats öppna öppningen vilken häst det var kan man ju bara gissa  *Otto hosthost* De hade sprungit upp genom skogen så det var bara att springa efter. Jag trodde att jag höll på att dö när jag sprang i jobbig halk snö. Men hällre att de sprang upp än ner, där vägen är. Det slutade med att vi fick tag i hästarna på grannens åker. Ingen skada skedd som tur var. Haha tror att hästarna tyckte det var kul att prova på det "fria" för en liten stund men hoppas de håller sig i hagen i fortsättningen ;)

I morgon är vi "lediga" egentligen är det hemma arbete som gäller eller att besöka våran kommande praktikplats. Jag ska försöka jobba lite men jag har inte kommit någon vart med vårat arbete och jag har alltid så himla svårt med att börja. att hitta rätt fakta och sedan formuera om meningarna.
Så, om ni vet någonting om vad fysisk aktivitet innebar för barn/undomar förr i tiden så får ni jätte gärna slänga in en kommentar :)

/ L i n a
 

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0