Nikon D3100

Ris och ros om min Nikon.
 
Börjar med dom bra sakerna om den.
 
Jag gillar menyn. Att man mycket tydligare kan se sina inställningar. På min Pentax så har jag bara en liten ruta uppe på kameran där allt syns, men på Nikon så är allt tydligt och på skärmen. Jag kan ha mycket högre ISO på denna, jag kan ha 3200, sen så finns det även ISO Hi 1 och Hi 2. På min pentax kunde jag endast ha1600.
Jag gillar såklart att man även kan filma med den. Vilket ger en mer möjligheter, då man inte har lust att ta kort så kan man iställer knåpa ihop en fin film. Jag måste bara skaffa mig ett redigeringsprogram. :)
Jag gillar hur inställningarna ligger lättare att hitta och att rader kanppen sitter helt rätt.^^ Jag gillar hur ljuset blir finare med denna kameran och att jag lättare kan hitta objektiv till den. Det finns många olika som är lätta att hitta och finns att köpa i närheten.
 
Minus med kameran är väl t.ex handtaget, det är inte lika stabilt som på min Pentax, men det vänjer man sig väl vid. Sen så har jag väl inte direkt hittat mer "fel" med den. Men det kommer vä mer minus saker med den ju mer jag använder den.
Min älskade Pentax är såklart inte lagd på hyllan för det, utan den kommer att användas, dock inte så mycket. Men när jag känner för att använda mitt sigmaobjektiv så kommer jag använde min Pentax eftersom den inte passar på Nikonen. ;) :)
 
Bye bye///R<3
 
 
 

Kommentarer

Postat av: L

:D

2013-01-15 @ 17:22:32


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0