Nordensark

Jepp, igår var vi och besökte nordensark. Det är en väldigt trevlig och mysig djurpark. Det är också roligt att dom har så annorlunda djur.^^ Sådana som man inte sett förut. :)
 
Mina bilder blev...inte alls bra, dom flesta blev något suddiga. När vi (äntligen) kom dit efter att ha kört runt lite. Så var jag alldeles skakig, så det var väldigt svårt att ha kameran still.^^ Borde ha med mig stativ nästa gång. Jag kan inte lita på min händer.^^
 
Först såg vi detta djuret, en Pudu. Vet inte mer än namnet på den, men söt var den i alla fall.^^
Efter den så såg vi en mindre panda. :)
Sedan så såg vi skruvhornsgetter. Jag blev dock väldigt nervös när en av dom skulle klättra ut på en gren.^^
Vi gick även och såg på dom Przewalskisa vildhästarna. Vilket lite ser ut som en blandning mellan en fjording och en mula.^^
Sedan så gick vi in till våtmarkshuset, jag fick ingen bild därifrån då jag gick i ren skräck igenom bland alla grodor och jättepaddor. :S
 
Men efter det så var vi tvungna att gå tillbaka för att se på pallaskatten. Den var sååå söt-ful xD
Jag är väldigt irriterad på att jag inte fick ett enda helt klart kort på den...Som sagt, note to self -STATIV- -_-
 
Dom sista bilderna för idag får bli på en trana som gick där, den var nog inte som dom vi har här utan den var röd på huvudet. Sedan på en jätte ful fågel som hete Eremitibis. :)
Mer bilder kommer kanske upp ikväll. Bland dom korten finns det små söta snöleoparder på bild. ;)
 
Bye bye///R<3

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0