Rundvandring



Tyvärr tyvärr hade han som skulle berätta och som var insatt i all historie prat upptagen med en bruten fot :/ Därför blev hela rundan ganska improviserande men lite snytt fick jag veta me ndet var inte jätte intressanta saker. Dock berätatde mamma destor roligare saker som att när danskarna (trodde hon) skulle inta ön omringade dom byborna och försökte svälta dom. Byborna hade till slut en gris kvar att äta. Men i stället för att äta den piskade dom den varje dag så att danskarna trodde att de hade fler grisar och inte alls svalt. Sedan la dom skinn på kosorna så att de bytte färg = Fler kossor. Varför dom gjorde så var för att danskarna skulle inse att det inte gick att svälta byborna och därför skulle dom inte bli lika lätta att erövra.  Jag bad henne att säga det i microfonen som dom hade men hon ville läsa på mer. Sedan berättade hon att hon gjorde ett helt gymnasiearbete om ön och har hela uppsatsen hemma. Jag ska sätta mig och läsa igenom den i morgon efetrsom att jag tycker att historia är väldigt intressant :)

OJ, såg nu att klockan är 12 på natten haha.. så kan det gå. Måste dra, ska se ett GoT (game of thrones) innan jag går och lägger mig. God natt :)

/ L i n a

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0