Åre och vårblommor



Åre som sagt. Trodde värkligen aldrig att jag, syster och R skulle ta tummen ur och boka resa till Åre för att hälsa på vår kompis. Glad att vi gjorde det för oj vad vackert det är i Åre. Dessa snötäckta berg som omringar det lilla samhället  är så himla fint och utsikten PÅ berget är ännu bättre. I Lördags åt vi god frukost på Åre bageri, besökte åres chokldfabrik, hälsade på vår kompis som jobbade (högt upp på ett berg, tänk att ha den utsikten varje dag på jobbet) sedan på kvällen gick vi ut på stan. I Söndags hade vi bestämt att åka skidor, vilket vi även gjorde. Har aldrig i mitt liv åkt utför förrut och trodde aldrig i mitt liv att jag skulle göra det. Det första hindret som jag stötte på var liften upp! Höll på att sätta mig på ändan det första jag gjorde men annars gick det bra. Sen gick det bra att åka ner också faktiskt. Inga trillningar i alla fall. Det var först när vi släpades med på en "blå" (näst lättast") backe som det svåra började. Elin och Lovisa kutade ifrån oss rätt ner i en backe så jag och R valde den väg som såg ut att vara lättare. Slutade med 4 trillningar + kana på rumpan i de värsta sluttningarna. Haha usch det var hemskt. Det slutade med att vi hamnade i helt fel backar, som tur var hade Elin och Lovisa redan gissat sig till att vi hamnat fel så de var redan där. På något vis Lyckades Lovisa släpa med oss ytterligare en gång till en blå backe (jag som var så lättad när jag väl kommit ner). Den här gången gick det dock bättre. OJ vad kul det var endå, när det inte var läskigt brant! Vill absolut åka utför någon mer gång.
Kvällen avslutades med ett besök på en mysig restaurang som kallas granen. Vi beställde tapas och en jätte god hamburgare, bra avslut på Åre resan. 
 
/ L i n a

Kommentarer


Skriv en liten kommentar här ♥:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej & behövs ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0